- Actueel
- Documenten
-
Relevante organisaties
- Expertise-unit Sociale Stabiliteit (ESS)
- Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV)
- Rijksopleidingsinstituut Radicalisering (ROR)
- Vereniging van Nederlandse Gemeenten
- Anne Frank Stichting
- BV Jong
- Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (CCV)
- Diversion
- Landelijk Steunpunt Extremisme (LSE)
- Kennisplatform Integratie en Samenleving (KIS)
- Movisie
- NJi
- Nederlandse Jeugdraad (NJR)
- Sociaal Werk Nederland
- Verwey-Jonker Instituut
- Global Counterterrorism Forum (GCTF)
- IMPACT Europe
- International Centre for Counter-terrorism – The Hague (ICCT)
- Radicalisation Awareness Network (RAN)
- TerRa – Terrorism and Radicalisation
- Stichting School en Veiligheid (SSV)
- Youth Counselling Against Radicalisation (YCARe)
- Lezen
- Trainingen en tools
- Werkwijze informatie delen bij mogelijke radicalisering
- Over Platform JEP
- Relevante organisaties
-
Uit de praktijk
- ‘We leren jongeren nadenken over wie ze echt zijn’
- Hoe de Raad voor de Kinderbescherming omgaat met signalen van radicalisering
- 'Als het online begint, moet je het ook online tegenhouden'
- ‘Minder zicht op ontwikkeling jongeren door beperkingen coronamaatregelen’
- Complotdenkende jongeren: hoe daarmee om te gaan als jeugdprofessional
- Vechtende Jongeren: Meer dan alleen een manier om agressie kwijt te kunnen
- School als Werkplaats: speur problemen vroeg op
- Jongerencoach als veilig baken op school
- Een betrokken vader, maar met extreme denkbeelden
- Weerbaarheid versterken: jongerenwerk in de school
- Niet langs elkaar werken, maar met elkaar
- Waarom we het juist nu over radicalisering en extremisme moeten hebben
- Fabian Wichmann: ‘Wij maken neonazi's bewust dat het mogelijk is hun groep te verlaten’
- Håvard Haugstvedt: ‘Jongeren praten niet zomaar over hun extreemrechtse ideologie’
- Charlie Pericleous: ‘Je hoeft geen expert extreemrechts te zijn om jongeren te ondersteunen’
- Ellis ter Beek: 'Als een aandachtsfunctionaris iets ingewikkelds heeft, kan die mij altijd bellen'
- Video: Wat als ik het mis heb?
- Werkateliers Informatie delen bij mogelijke radicalisering: ‘In vredestijd samen oefenen met moeilijke vragen’
- Bianca Kamerbeek: 'Samen met jongerenwerkers leren we leerlingen hun conflicten zelf op te lossen'
- Nora el Abdouni: ‘Multicultureel vakmanschap is voor jongerenwerkers noodzakelijk’
- Miemoent el Fakih: “Door BigSis motiveren meiden elkaar om het beter te doen”
- Wim Gorissen: Radicalisering tegengaan? Pas kennis toe in dialoog
- Jilali Saber: 'Ik probeer jongeren een positieve kijk mee te geven'
- Melvin Kolf: ‘Jongeren stimuleren het beste uit zichzelf te halen’
- Martijn van der Putten: 'Om polarisatie te voorkomen, moet je bij de jeugd beginnen'
- De praktijk van Haval Abdulrazaq: 'Hoe praat je met radicaliserende jongeren?'
- Ellis ter Beek: 'Preventie van radicalisering is een taak van ons allemaal'
- Hulpverlener: 'Vertel maar: wat gaat er om in je hoofd?'
- Eelco Eerenberg: 'Ik blijf investeren in preventie. Dat is echt een keuze'
- Vraag en antwoord
- Veerkracht